11 februar 2012

Ændrede planer

icetea

Dagen...igår ... jeg skulle på større opgave, afsted til lægen med min mor...bade hos min far samt spise frokost med de ældre og tappe vand til at hjemtage. Ja...Lavendelgården er stadig tørlagt, den nys udskiftede vandmåler holdes med selskab af en elradiator....ja, det gyser i min pengepund!
Men det gik ikke helt efter planen.
En nylig anlagt midterhelle på en smal odenseansk vej satte en stopper for planerne.



Venstre fordæk slap ikke helt heldigt fra mødet.....heldigvis en P-plads 30m derfra, hvor jeg kunne bumpe ind.
Igen - heldigvis havde jeg mobilen med og kunne ringe besked...lægen blev aflyst. Så er der en anden, der blev glad for at komme tidligere til.
Det store spørgsmål var SÅ....havde jeg stadig mit redningsabonnement?? Gennem forsikringen, for Falck havde jeg opsagt, vidste jeg....pyha...det havde jeg - men ...næste hurdle...der var sandelig lang ventetid sådan en dag.
Igen er man heldig - OG beredt til allehånde...iført den blå thermokedeldragt (Long live Kansas) og strikketøj kan det ikke gå helt galt....
Der gik en lille time, så kom en venlig mand og skiftede mig hjul.....det er ikke det, at jeg ikke KAN, men ved sidste forsøg med den til automobilet hørende donkraft gik det galt, den kunne ikke hold og brasede ind i ....ja et forkert sted og lavede en skade....så....og hvorfor besvære sig, når man betaler andre for det???


Så et hyggeligt afstresset besøg hos de gamle, en tallerken smurte madder og et lækkert bad - forkælelse af hundene og så en tur i havecentret på vejen hjem blev udgangen på den katastrofe.


Et blik på stakken af læggekartofler fortalte mig, at det bliver forår, at livet går videre, at alting gentager sig...trods alt. Ved endnu ikke, om jeg skal være havemenneske i år, eller det er for smertefuldt...ja, tænk, det synes jeg, det er. Samtidig med, at jeg godt ved, hvor meget, jeg vil nyde det og gå op i det....mærke dens helende kraft,ja...
Nå, jeg kan vel altid købe nogen kartofler...og så ...lidt...frø.


Blomsterne gør, hvad de kan...for at muntre mig op...se bare


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.