16 februar 2014

Long time - no see - og lærkesang i det høje








Længe, længe siden, jeg har været her - i Blogland -
Nu kommer foråret så langsomt snigende, så måske jeg bliver en flittigere gæst.

I forgårs så og hørte jeg hele 2 lærker på marken.....hundene var ligeglade, løb som sædvanlige rund og tossede....masser af muldvarpeskud at forlyste sig med.

En musvit udstødte sit ensformige - men løfterige kvivit - skal måske til at se redekasserne efter.

Mangt og meget er sket....
Har fået ny bærbar - den forrige rev jeg på gulvet, den var på opladning, og min fod sad fast i ledningen -
bum - skærmen er revnet - ja ikke plastic'en, men indneunder....den kan muligvis repareres, har en forsikring, men det kunne jeg da ikke vente på, så købte en ny, brugt MAC. Det ville ikke ha' huet min søn.....han var bestemt anti-Apple.



så nu skal hun øve sig i den måde at lege computer på.
Mange ting er anderledes. Jeg mangler fx delete-knappen....og hver er "home" og "end"?
En page down og up synes jeg heller ikke liiiige...

For ikke at tale om arkivering af fotos og overførsel af indhold fra HP'en.

Bilen - ja, og det var mindst lige så slemt - satte også ud. Pludselig lækkede den kølevand enmasse.
til sidst kunne den køre 1/2 km på 2 liter vand....det går jo ikke i længden.

Så ny er man udstyret med - for første gang i maaaange år - et benzindrevet køretøj!
lidt voldsomt ved påfyldning, til gengæld har den sæder til passagerer og meget lavere vægtafgift og forsikring.
Men det der med lige at smide en opvaskemaskine eller 16 sække træpiller ind bagi ......det er historie nu.


i haven er ingenting sådan rigtigt gået i vinterhi...her ses friske skud af fennikel - dejligt i en kartoffelgratin (med fløde, forstås) og en enkelt morgenfrueblomst og masser af bellis...

Gad vide, om georginerne har overlevet...??? Næppe, men nåede ike at hive dem op :-(

Og ja, ulykkerne kom væltende - opvaskemaskinen, som jeg hjembragte brugt fra det jyske - har givet op. Vil ikke køre rundt med spulearmene - måske kan den laves? Men der er en del okostninger ved sådan en reparation, så tror ikke, det kan svare sig.

Fik samlet en del jernskrot sammen i min trailer og kørte til en skrotter - 128 kroner kunne hentes på det. Minus benzin + renere gårdsplads. (og følelsen i hovedet blir lettere)




7 kommentarer:

  1. Ak ja en gavstrik kan nemt falde i en snor med løkke på, men det var da en god ide at købe en (forhåbentlig kun lettere) brugt lap-top computer. Jeg er spændt på hvordan det går med Apple, og også spændt på om du kan det du vil med den eller ligesom har været bundet op på Microsofts services og Microsofts holdning til Internettet m.v.
    (Det er længe siden jeg har været på "lavendelstrik" og jeg kan da se at der er sket noget med strikken, og du har skiftet toppen ud - det ser meget smukt ud).

    Jeg er meget betaget af billedet med noget violet, krokus-agtigt noget, der vokser op af mulden her. Jeg er vildt forbavset, vi er midt i Februar og burde have snestorm nu (det plejer man at have lige omkring d.15-20 Feb. også selv om det er en mild vinter). Men dejligt at se det og nu må jeg selv ud for at kigge!


    SvarSlet
  2. Hvor dejligt at høre fra dig igen ... du har ikke blogget, men du har da haft ganske travlt med alskens andet. Irriterende med alle deting, der går i udu, selv om du kunne takke dig selv for det med pc'en. Modigt af dig at kaste dig over en Mac. Jeg tør ikke. Vil heller ikke - har det lige som din søn :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre fra dig her igen. Bloggen kan nu noget andet end fb.

    Jeg har en gammel mac, og skal bestemt ikke have andet. Ingen virus. Den bliver ikke langsommere af at blive fyldt op. Javist, der er ting, der er anderledes, men det lærer du. Så tillykke med den.

    Nu kører "Velkommen lærkelil" inde i mit hoved. Tak for det!

    Surt med alt det stads, der går i stykker. Men bare der er fløde, så går det nok, - kender vi dig ret, så fikser du det meste.

    SvarSlet
  4. Jamen, også dejligt at høre fra jer igen - ved ikke om jeg kommer til at holde af MAC - nu skal jeg først og fremmest finde ud af hvordan mine fotos kan ligge....

    SvarSlet
  5. Velkommen på din blog igen ;-)
    Det er ikke nemt at holde en maskinpark ... men du er jo en handy-woman
    Dejlig melding om lærkesang.
    Jeg har også lige fået en Mac for et par uger siden, men jeg har endnu ikke lært at lægge billeder over fra min tlf. og fotoapp. Det kan lade sig gøre, ved jeg, så det er med at lægge sig i selen. Jeg har en svigersøn, der kan hjælpe. Alt det andet synes jeg fungerer. Så mon ikke vi lærer det ? Tillykke med din og god fornøjelse.

    SvarSlet
  6. Dejligt at se dig på bloggen igen :-) I er flere, der fortæller om lærker - nu må jeg se selv at komme ud og høre dem, for de gør i godt humør. God fornøjelse med Mac'en, som nogle elsker, mens andre elsker at hade.

    SvarSlet
  7. Herligt at ,,høre" fra dig igen, har savnet dig her på bloggen. Ja, her hos os har vi nu ikke hørt lærkerne endnu, men de er der sikkert alligevel. I dag har solen skinnet helt vidunderligt, men jeg har kun været ude ganske kort. Jeg har været nedlagt nogen dage med dårlig mave og hvad deraf følger af alskens ubehag, men nu går det bedre. Typisk at al mekanikken går i udu på en gang, det er bare så surt, men man klarer det jo som regel på en eller anden måde. Mange hilsner og knus fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.