12 april 2011

Vitaminer i luften.....


På fotoet ses den store John Deere med efterhængt møgspredervogn! Sådan gik det meste af eftermiddagen i går - så lugt/luftkvaliteten er væsentlig forringet her på Lavendelgården. Føj! Dog - gylle er værre!
Men det er ligemeget hvor skønne syner, der er derude, når der er så kraftige vitaminer i luften!


Gul glæde


lyserød ditto


- her den trofaste havehøne - denne del af haven er i den grad overfaldet af "dræbergræs" i vinter- jeg tror, hun er fuldstændig ligeglad med møgsprederen.


Har også fået en fasan som fast inventar. Den havde forvildet sig ind i garagen i går, og da jeg kom derind, flaksede den forvildet op i lufte - og smadrede pæren i loftet! Dygtig fugl....Fatningen sidder tilbage, så det kan der komme en del sjov ud af.


10 kommentarer:

  1. Liv og glade dage på LavendelGården :-)

    SvarSlet
  2. Siger bonden ikke: Det lugter af penge !!!

    Det er vist hele landet der er ramt af den samme ildelugtende aroma, så føler med dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Er det nu ikke fiskerne i Esbjerg, Lis? I dag er det heldigvis væk.

    SvarSlet
  4. Det er da nogle skønne billeder! Jeg håber landmanden er til at tale med og giver besked i forvejen, man skulle jo nødig holde vaskedag samtidig.

    Men hvor slemt er det egentlig? Som du siger er gylle værre, men skyldes det ikke gammeldags måder at opbevare den? Kan den ikke gære på en anden måde idag, så det ender med at være mindre skarpt (og dermed sundere, der er vist mange bakterier i den gamle gylle?)

    Nå det aner jeg ikke noget om - det må vist undersøges.

    Tak for kommentar hos mig, jeg skal vist understrege at du har mere blomsterflor end jeg har - glæd dig nu over det :)

    SvarSlet
  5. Smukke billeder fra en stinkende dag !!

    SvarSlet
  6. Og gyllelugten får vi forhåbentligt snart her, det betyder jo at forårsarbejdet går fremad og kornet snart kan sås.
    Men gyllen må ikke spredes mere, den skal nedfældes, så der er købt dyrt udstyr, så gyllen kan blive lagt lige under jordoverfladen.
    God dag til dig

    SvarSlet
  7. Når de spreder møg, er lugten ikke så vasketøjet fanger den...men en lortelugt er det! Det er ikke meget gylle, der spredes her. Landmanden har Jersey-køer...det kan være, de ikke lugter så slemt..

    SvarSlet
  8. Ja, der er glæder og "sorger" ved at bo så smukt, som jeg forestiller mig at du gør ☺.
    Men så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er der flest glæder på vægtskålen. En rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  9. Ja, lugten er gylle er en af bagdelene ved at bo på landet. Til gengæld er der heldigvis også mange fordele og du viser nogle skønne nogle i farver! :)

    God dag.

    SvarSlet
  10. Så er det forår. Bønderne er på marken - med og uden møgspreder og haven begynder at blomstre.

    Bedste forårshilsner
    Birgitte

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.