02 november 2011

Selleri-sellera!! Dogme i november.


Verdens kedeligste ret!
At skue....
Men som bekendt skal man ikke skue...

Ej heller boller i selleri, som er en af mine yndlingsspiser.
Serveret præcis som ovenstående,
ja, I har set rigtigt - ingen persille, chili eller tomatsalat,
der måske havde kunnet bibringe en smule farve...
(citronen blev kun tilsat for at bevare den hvide farve,
jeg glemte at tage den op.)
Kødbollerne er rigtig klamme ...i farven, men uhm...

Nej, venner - dette er Lavendels DOGMEselleri.
Lad gå, at brødet er lidt groft i det....og ikke det hvide hjemmebagte...
Men sådan skal den ret være - som hjemme i barndommens land.
Men det smawer.

Selleri er en enten-eller spise, hadet eller elsket.
Jeg spiser den gerne i råkost med revet æble og
gulerod og vendt i en tykmælksdressing...rosiner, når det går højt -
eller rå grønkål.
Hvordan har du det med denne oversete knold?


Så tester jeg nyt garn, så jeg er helt blå i hovedet. 
Her "Unico Alpaca" - som opgives til P 5, men som jeg strikker på 6 og 7, og det passer fint.
Meget blødt og lækkert - ingen krads.
Du kan se den her. Nogle af farverne er der endda halv pris på.
Og den fine merino silke - se på billedet i siden - lavede jeg en lille prøve og vaskede - den blev noget så nydelig glat og blød- lidt tweedagtig (farven er blevet for lys gr. blitz) -se den  her - også til halv pris. 
Men hvor længe???
Alt i alt er j eg tilfreds med garnerne.....nu skal jeg bare ha' lokket husarerne til.
God onsdag i november.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.