29 marts 2010

Morgenmad


Nu bryder jeg fasten - kød på bordet.
Morgenmad - egne dejlige æg, bacon, revet gulerod - også fra egen have, kodriverblade -
mums!
The dertil - den med viol fra Kusmi.
Så er basis for en  god dag på plads, tror jeg.

Dagen er regnfuld, jeg kommer ikke i haven kan jeg konstatere.
Græsplænen er - som vist så mange i denne tid, ødelagt af såkaldt sneskimmel, visne gule strå overalt. 
Jeg fik jo ikke klippet den inden vinter - da sad jeg i det sydfranske og fedede mig...
Så foreløbig er noget af den gravet helt væk - der er plads til to bede med roser...
5 roser kan der stå - kantet med "løvefod" -


og i bedet også et par studenternelliker- de sår sig selv som ukr....

 men smukke er de, ikke?


4 kommentarer:

  1. Morgenmaden ser lækkert ud, og alle blomster er bare skønne. Hav en rigtig god dag.

    SvarSlet
  2. Godt at se du har fået noget sul,på bordet igen, og egne æg med smukke blommer.

    SvarSlet
  3. Kan bladene fra Kodriver spises??

    SvarSlet
  4. Ja, primula er spiselige - også blomsterne. Ikke at bladene er "noget særligt", men dog grønt...

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.