23 juli 2010

En flittig tid

De underdejlige opiumsvalmuer synger på sidste vers....og jeg hiver op og lægger til kompost...de skal ikke så sig ALLE sammen..
I går blev tilvirket et nyt jordbærbed og luget en hel del i kolonihaven....
Idag skal flere jordbær til, de gamle bede skal sløjfes helt.
Flere roser klippes og ....pyha...der er meget at gøre. Jeg kan vel ikke selv sidde med benene oppe, mens WWOOF'en arbejder?
Vi har mange gode samtaler...i går således om energi og spare på samme, hun kogte kartofler på fuldt blus...og så gik skolekøkkenfrøkenen ellers i gang...
"Bare det var sådan i staterne", sagde hun - at folk var bevidste om at spare på energien......

Fik plukket lidt lavendler til buketter og tørring...ikke så mange som sidste år, men ...
Nu vil jeg nyde roen lidt endnu her på bænken...
med strikkeriet...en stribet filte-taske...bare vent..
og ønske jer alle en god morgen

8 kommentarer:

  1. Godmorgen nabo, du må gerne gemme nogle opiumsfrø til mig :o) God dag til hele hustanden

    SvarSlet
  2. Tak , I to - og ja og hel søde Mette - skønt at se livstegn fra dig!!!!!

    SvarSlet
  3. Ah... du skal da samle frøene - og sælge dem i din butik. Hvem vil ikke gerne have sådan nogle smukke opiumsvalmuer?
    Hvis jeg havde en mark ville jeg så valmuer på et kæmpe areal. Det ville være det smukkeste syn i verden.
    KH Karina

    SvarSlet
  4. Ja, jow....det gør jeg så- jeg tror nu ikke , det vil strømme ind med kunder :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den opiumsvalmue bare SMUK ...!!!!

    Sådan en kan man da bare sidder og stirre på , og nyde.........

    Rigtig god weekend
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Lavendel, skal vi sprede rygtet? Den bliver jo dyrket for birkesenes skyld, og jeg ved, der er bønder, der har haft problemer med junkier, der vadede rundt i marken for at høste.

    SvarSlet
  7. hehe...de kommer sq ikke SÅ langt ud...

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.