01 januar 2011

Hva' satan ska' vi med stæren??? og vi bringer en efterlysning...


Hvad laver man så en Nytårsdag, når koncerten fra Wien og Garmisch er slut??
Ja, jeg var en tur på nettet, og her kan man finde mangt og meget, det er ikke noget nyt, men kender I disse sider - med en hel del dansk litteratur, lige til at læse eller downloade?
Jeg er lidt forelsket i de to mærkelig danske forfattere Herman bang og Gustav Wied....især i de af deres noveller, der med bidende ironi skildrer "folkesjælen", vil jeg gå så vidt som til at kalde det...
I dag var jeg på udkig efter én bestemt novelle, jeg er meget sikker på, at én af de to har skrevet den, men lur mig, om jeg kan huske titlen på den. Den handler om en eller måske en mor og datter, der bor sammen og sidder i deres karnap med gadespejl(tror jeg nok) , de sidder og broderer og følger med i byens liv...... kan nogen genkende den?

Jeg havde en ide om, at det var én af de to herrer, og det bragte mig til denne side og denne dejlige...eller måske snarere meget spøjse novelle

og den er hurtigt læst - jamen, tænk at den er skrevet for SÅ mange år siden.....jeg synes, den rummer en del genkendelige træk.......undskyld d'Herrer....eller Damer






4 kommentarer:

  1. Søde du, jeg har surfet lidt på dine blogge, og du skriver lidt om frøbytte. Er det mon stadig noget du gør i?
    Og så tænkte jeg på, om du kender en rose art, der ikke har torne?

    SvarSlet
  2. Jeg kan desværre ikke hjælpe med novellen. Men jeg kan anbefale "Irene Holm" af Herman Bang. Det er en skøn novelle.

    SvarSlet
  3. Ja , Onkel Anne - og Ja----hav et velsignet Nytår skriv bare til mig på


    mail@lavendelgarden.dk

    SvarSlet
  4. Ja, Eva....den kender jeg...den ander er lidt kortere, men helt i samme stil...( stille eksistenser)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.