14 december 2011

Lopping - en billigere form for shopping


Gårsdagens program medførte tur ud af huset - der skulle købes ind  på apoteket, og mælk til kaffen var også en mangelvare. Helst var jeg blevet hjemme.....lidende og ynkende mig selv.
Afsted kom jeg, og opildnet af det og et par Pinex'er faldt min vej også lige forbi....og ind...i et par genbrugser.
Uha, jeg havde da vist også oparbejdet en form for abstinenser....så lidt kom der med hjem.
På det meget lidt vellykkede foto kan man måske liiiige ved siden af kamelen i vinduet skimte en lille Pala-vase - den mindste - i turkis!! Det er et fund, og når den så står til 5 kr. er det det næsten helt mirakuløst!!

Det kan nok sætte fut i en skrantende Lavendel. Så jeg støvede lidt mere rundt og fandt


Det helt store Wiinbladfad (41cm) i flot stand - og det er "Vinter" - det passer meget godt. Det ryger til salg på QXL, der er nok nogen, der mangler en julegave.
Jeg hjemførte også østers- og fisketallerkener i majolika fra det franske Sarreguemines - alt sammen noget, der ikke laves mere og derfor er ret efterspurgt.


De er da noget sjovere end de der hvide med trykte fiskemotiver.
Nedenunder ligger en juledug - rigtig halvfjerdser -retro, den fulgte også med.


Den lille ild- og ovnfaste gryde fra Figgjo Flint i mønsteret Thor Viking har jeg også i Tingfinderen - bare i større udgave. Helst ville jeg beholde det hele - uuuh mit samlergen fornægter sig ikke -men det kan bare ikke nytte.....somme tider skifter jeg lidt ud, men....min selskabelighed er ikke særlig stor, nærmest ikke eksisterende i øjeblikket.....men jeg elsker tanken om at kunne dække flot bord, arbejde med lækkert køkkentøj....samle til huse, man skulle tro, jeg var krigsbarn!
Til gårsdagens indkøb hørte også en musefælde "Model Professionel", som foreløbig kun har fået musen til at holde sig på maven af grin og rumstere videre i hjørneskabet. Den af kattene, der helst opholder sig inde, er fuldstændig uinteresseret i musejagt, der står jo både mælk og smør på bordet......
Hundene kunne godt tage den, men er desværre størrelsesmæssigt i overkanten til at kunne snige sig ind på hylderne i skabet, endsige ned under det. Men de kan stå længe og holde vagt.....noget, der lader musen kold.
I dag er så dagen, hvor jeg skal høre hos lægen, om jeg er ramt af den "kolde" lungebetændelse (eller bare simulerer og hoster for at gøre mig interessant.) Jeg er ikke synderligt bedre, og noget træt er man efter at have hostet og svedt sig gennem natten.
Nåå...Lavendel er sej, og med hjem kom i går også et spændende bøger, en om en Fynbomalerudstilling og et par strikkebøger, det højner humøret.
En god dag ønskes.....det tyder på, den er på vej.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.