21 januar 2012

Hurra for søstre - eller drama i kabyssen



Det slog mig i det samme, da jeg entrede pantry'et...fuldt påklædt, badet og duftende...nu...
....kaffen...!!!!!!
...der var vist - ikk' - så meget mere tilbage...
En  rysten med dåsen afgjorde sagen, inden jeg åbnede og kiggede ned.
Så tomt, at det gav genlyd...1 lille skefuld kunne det blive til. Suk. Mere suk.

Og der var friske boller fra i går aftes.
Og stikkelsbærmarmelade...hjemmelavet..
Og ost...
Og lemoncurd..

Tanken om de 5 kilometer i regnvejr til Brugsen var ikke ret tillokkende.

Så slog det ned i mig!
Der var engang en tur til Malmø med Søster, hvor hun - bevæbnet med 2 ugeblade, rev en reklamegave af det ene og gav mig - med ordene: - ja, jeg drikker efterhånden kun Nes-
Rigtigt! En lille pose kaffe var det!

Så var spørgsmålet blot. Hvor havde hun gemt den, Lavendel?
En hidsig søgen i kolonialskufferne gav negativt resultat.

Men - hvorfor ikke det logiske sted - i skabet, hvor kaffen og cacaoen står?
Det blev gennemsøgt - og dér - bagved en bøtte - lå den!
Hurra for søstre - morgenens drama er aflyst.
God og fredfyldt lørdag derude.

(de har knopper nu...bladknopper, roserne :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.