01 januar 2012

Oprør i folkestuen


Det kommer igen...det lyse, solbeskinnede, duftende...
I går gik en hvirvelvind gennem Blogland...glæde over den fine dag, lyset, der kom til os igen....
Tænk, så længe vi har befundet os i mørke, tåge og regn, regn, regn...og så denne dag, årets sidste!

Nu på årets første er vi tilbage i det kendte, alt for kendte.
Men det lader jeg mig ikke narre af.
som jeg viste i går - der er stadig blomster - selv 1. januar har min have roser og morgenfruer til mig.
Skønt sørgelig forsømt denne sorgens sommer. Det er et lille blidt spark til mig...se her, vi kommer videre, selv uden pleje og lugning...og jeg skammer mig over at have forsømt dem, blomsterne, lover mig selv at på den første dag uden regn vil jeg kaste mig ud i kedeldragt og gummistøvler og ....fjerne græs blandt lavendler og roser. Mere tør jeg ikke love, for jeg kender trods alt Lavendel....måske frk. Yvonne kan anbefale en pålidelig havemand, (så vi virkelig kan tale om personspaltning.)
Det er iøvrigt meget længe siden, Sydamen har været omkring....men hun roder også sådan , - og hun bliver ved med at påpege, at "det store syværelse" burde have været færdiggjort FOR LÆNGST!!
 Hvad bliver det næste - at frk. Yvonne forlanger et strygerum?! Lille My er jo altid på tværs.
Ak ja, det er nutte nemt at ha' folk.

Men foreløbig bliver jeg her....på bænken - med kaffe (med fløde, mælken  lod noget tilbage at ønske) og et  dejligt strikketøj - en kjole ud af hovedet til Violen i det allerskønneste garn fra bixen Folk Tweed - der kommer billede, når der igen er strøm på kameraet. Indtil da kan I se det her:

Det er meget dejligt mellem hænderne, og tweedeffekten
er da noget så flot. På pinde 4 bliver det også til noget i en fart. Jeg strikker i farven
burgundy - her til venstre - med mønster i pink. Det er 90% uld og 10% polyamid, og det virker meget let. OG SÅ ER DET PÅ TILBUD.


Er man til tweedgarn, er der en anden nyhed her:


Det er Wool Silk - uld 30% - viscose 40% - silke 30% og en løbelængde på 100 m/50g beregnet til P4.
Det glæder jeg mig (også) til at få fingre i.
Med ønsket om en god dag til alle med polkaer fra Wien og skihop fra Garmisch - eller hvortil éns hu nu står.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.