29 november 2012

Hvorfor??????



Hvorfor - Fattigdom????
Så en udsendelse i går - tja , der kunne nok gisnes om forklaringernge - der er mange.
Dog.
Et er sikkert - det går ud over børnene.
I den grad.Det var hjerteskærende at se.

Hvordan starter man en indsamling?
Den lille sønderjyske pige skal have sine malefarver, så hun kan male solnedgangen.
Storesøster skal have både fest og gave til foråret til sin konfirmation...
Synes jeg.
Se dem her-

Og lad os gøre noget - det er snart jul!!!


seneste: en lille bedring se her

13 kommentarer:

  1. Jeg har i 3 nye bamser fra Disney, som man kunne pakke i en evt. julekasse til familien? Hvis man kan finde dem?

    SvarSlet
  2. Jeg er også med til hvad det nu kunne være ...

    SvarSlet
  3. Ja, jeg hørte de hedde3r Møller, kan måske prøve at kontakte TV

    SvarSlet
  4. Jeg har acrylmaling, pensler og et par lærreder i overskud, hvis nogen har overskud til at finde kontaktinformationerne :*)

    SvarSlet
  5. seneste...http://ekstrabladet.dk/nationen/julehjaelp/article1873729.ece

    SvarSlet
  6. har set, hvor moderen arbejder....hmm...

    SvarSlet
  7. Jeg har skrevet en mail til journalisten i den linkede artikel

    SvarSlet
  8. Det er meget synd for børnene, det kan vi overhovedet ikke være uenige i, men jeg kan ikke helt følge tankegangen med, at I vil samle sammen til denne ene familie, fordi de var så 'heldige' at komme i tv.
    Jeg er meget imod denne slags enkeltsagsfokusering, lige som med adoptionssagen.
    Hvad med alle dem, der har tilsvarende dårlige kår? Dem er der jo mange af - de har bare ikke været i tv.
    Jeg foreslår, at man giver sit bidrag til institutioner som fx dem, der giver julekurve til trængende familier - de har svært ved at samle penge nok ind i disse krisetider, læste jeg forleden dag.

    SvarSlet
  9. Kender du gruppen "Julehjælp" på Facebook? Der er mange der ønsker sig ganske små ting, så der kan vi alle hjælpe med ting fra eget overskudslager.

    SvarSlet
  10. Jeg plejer at give en del til Frelsens Hær, de laver julepakker til rigtig mange.

    SvarSlet
  11. Der er allerede samlet en mindre butik sammen til lige disse familier, men jeg har det ligesom Ellen herover. Og hverken Røde Kors, SOS eller andre er gået forgæves hos os. MEN: man har da vist stirret sig lidt for blind på den materielle fattigdom, selvom den er reel nok; jeg er meget mere bekymret for den immaterielle: når man så dybt i pigernes øjne, når de sagde, at det ikke gjorde noget, at moderen nok ikke fik betalt pengene tilbage, så jeg et udslukt håb, en opgiven: er der overhovedet en mening med mit liv? Og på den måde fastholdes børn idag i offerrollen.
    At der så var et par voksne, der skulle have et los i den dertil indrettede for bare at lade stå til, det... Vi havde det heller ikke for fedt som børn, 5 unger og 1 indtægt, nyt tøj kun, når der kom en pakke fra USA eller København. Men sådan var det for alle dengang, krigen havde lært familierne genbrug i en helt anden grad. Jeg var faktisk stolt og glad, da min lillesøster i '88 sendte en jakke og hætte. stoffet kom lige efter krigen fra onkel Milton i Chicago, det blev syet om og om, og tøjet er bevaret til i dag. Det er næsten ligesom en dåbskjole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hætten og jakken var til vor datter, hun var meget glad for den, og føler idag, at den har været med til at få sig til at føle sig som en integreret del af et større hele.

      Slet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.