21 december 2012

Englespillet - eller jeg er her endnu


Billig var den...pakken med det sølvfarvede "Julelysspil".
Røg straks på den, for den ville i den grad matche borddækningen 2. juledag i det lavendelske hjem....blåt og sølv....
Imponerende, at det også var forsynet med manual. Som det ses.
Straks gik Lavendel i  gang med samleriet, så det kunne indvis.
Lidt bimlen og bamlen på denne dag ville gøre godt - (neeeeij, ikke Dommedagsklokker...)

Men , ak, som så ofte før.....


Noget mangler sgi i den æske, de graner får satme svært ved at bimle, endsig da dreje rundt!
Men, det skal da ikke ødelægge Juleglæden, det eneste der er lidt på tværs, er den kardinaloprydning, der venter.
Når man lige har siddet lidt.....

Glædelig 211212 - og

speciel hilsen til Ærø, :-)




6 kommentarer:

  1. Så dejligt at læse lidt fra dig igen - øv bøv med julespillet - men glædelig jul alligevel!

    SvarSlet
  2. Jamen Lone, sådan er det somme tider. Man bliver snydt, overrasket o.s.v. Der mangler noget afstands noget. Hvad med at forlænge, med en strikkepind eller hæklenål. Sådan en må der være i det Lavendelske hjem. Glædelig jul til dig fra så godt som "naboen".

    SvarSlet
  3. Næ, dommedagsklokkerne får vi formentlig ikke at høre, men det var da en anelse surt, at småbimleriet heller ikke kunne blive til noget :-)
    God jul til dig og dine :-)

    SvarSlet
  4. Ja, jeg har elsket sådan et fra jeg var barn...jeg skal nok finde p noget...

    SvarSlet
  5. Min egen Bente ku' heller ikke lade være: hun købte en mindre en sidste år. Og den virker!
    Hjemme havde vi en af træ: min mor vidste, at vi unger nok kunne hitte på at sætte lys i, hvilket jo medfører risiko for ildebrand; derfor havde den sin faste plads på radiatoren, hvor varmen her var kraftig nok til at holde den igang. Det synes jeg stadig er en god ide, derfor spredes den også her. Lys er godt for os alle, men man skal nu agte sig lidt, især i denne tid med tør gran og papirspynt.
    En kærlig hilsen retur!

    SvarSlet
  6. Hej igen Aage- i de gode gamle dage var metallet nu også lidt stærkere!

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.