04 januar 2013

Hilsen fra en Blomsterfrøken



Blev så fascineret af dette stykke havetraktorkunst.....trods vinter og januar kan man jo godt have orden i sagerne ...aka..haven. Det må jeg lige hjem og tænke over.
dog - havetraktoren er rejst ind til Svoger, som har en meget lille græsplæne, men en hel villavej at køre i triumftog på.....


sidder og glæder mig over mit lille nye lys...i hverdagen - en ny titel har jeg fået: Blomsterfrøken på Dallund Slot.
Ja, fint skal det være....


Sådan et sted vil man da godt arbejde?? Selv om det kun er en formiddag om ugen, så gør det mig glad.
Jeg skal "lave blomster" klar til ugens nye hold kursister hver mandag......
Når man så ved at stedet er rehabiliteringscenter for kræftpatienter, er det en ekstra glæde at gøre det smukt og indbydende. Og skal tilføjes - det er ulønnet.....


Her kan man sidde og nyde søens skønhed. Der er skam fisk i den sø! Har jeg hørt.
Turen rundt om er populær i området, tager 20 minutter og inden for døren i hallen stod et stativ til - nej ikke paraplyer, men de der stave til "Nordic Walking" som stavgang så smukt hedder i det store udland.


En kæmpestor.....ja hvad hedder de ...platan står på ruten.


Man kan også bare lege...Blomsterfrøkenen glæder sig allerede til et par svingture.


det store gamle æbletræ, hvis æbler jeg ikke kender....
jeg skrev om håb...overlevelse forleden, flere af disse lod sig spise trods decembers sne og frost ....


Ligner Filippa, men slet ikke den smag.


Krydderhaven - omgivet af bøgehæk. Der er også basis for buketter og arrangementer.


Et af staudebedene, hvor Blomsterfrøkenen må husere.....også gerne passe og luge ...


Og som det ses....det grønnes...så småt.

Jeg tror, det er "Loven om tiltrækning", der har bragt mig dertil.
En beslutning eller følelse måske nærmere, at NU må der noget positivt ind i mit liv.
Mere er på vej, jeg ved det og nu, mens en af Bachs partitaer strømmer ud af højttalerne, vil jeg ønske alle en god fredag - pas på hinanden


10 kommentarer:

  1. Hvor lyder det dejligt, Lone. Tillykke med din nye opgave.
    Kh Kirsten

    SvarSlet
  2. Jeg tager hatten af for dig, Lone!
    Og takker - som borger - for din indsats.

    SvarSlet
  3. Tak, begge - jeg glæder mig...

    SvarSlet
  4. Tillykke - sikke et dejligt job du har fået og det skønneste sted. Klem

    SvarSlet
  5. Hvor er det dejligt !!!!!!!!!!!!!!!!
    Knus :)

    SvarSlet
  6. Jeg tror du spreder glæde og godt humør.. Tillykke med dit nye smukke arbejdssted. :-)

    SvarSlet
  7. Tillykke med jobbet. Jeg tror du passer perfekt der. Blomster og du vil elske at gøre det smukt for kursisterne og at du så får lov til at lege udenfor bliver det jo ikke ringere af.
    Ønsker også dig en skøn fredag og dejlig week-end.

    kh. Lis

    SvarSlet
  8. Jo, der er skam fisk i søen. Jeg har tit nydt at se dem slå op efter myg på sommeraftener.

    Det er en smuk plet på jord.

    SvarSlet
  9. Sikke nogle dejlige billeder du har her. Havetraktor-kunsten er vældig fascinerende i det perspektiv billedet er taget i.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.