28 februar 2013

- og således blev det næsten Vår


Gårsdagens rim lå og gjorde alt det visne til et eventyrslot.
I dag står jeg også op til sol - og næsten lyst klokken 7.
Ja, jeg følger med årstiderne - kan sagtens svinge mig ud af fjerene, bare det er lyst.
Er så priviligeret, at jeg også kan praktiserere det - altså ligge og dovne i mørket om vinteren,
til det behager Moder Sol at vise sig - eller i hvert fald lade en smule gråligt dagslys skinne over os arme nordboer.
Og det er egentlig noget pjat - for i Sydeuropa er de jo ikke så heldige at have de uendeligt lange sommeraftener - som vi har i juni måned ....stakler :-)


"Fornøjer" mig med et keeedeligt strikketøj - sådan et, som andre strikkende kvinder nok ville betegne som et TV-strikketøj eller Køre-bil-sidde-ved-siden-af-strikke-tøj - men dels ser jeg ikke meget TV, dels KØRER JEG SELV (læs lige gårsdagens indlæg :-) - og kun på Autobahn'en i Stau kan det hænde at Lavendel fremdrager strikkeriet - til stor undren for de langsomt forbi-eller ved siden af-kørende.


Dagens smørepålæg til de hjemmebagte morgenboller er ren fråds - hjembragt i efteråret, men først fundet frem og åbnet nu....og as we speak...
det lader til at ordne sig, at jeg kan tage endnu et forårstrip til de varme lande...altså Frangse...her om en måned - ned til de blomstrende frugttræer og helt andre temperaturer end dansk april...uhmm..



Dagens blomst - Myosotis --  Forglemmigej --


6 kommentarer:

  1. Årh jeg ELSKER forglemmigej'er!!
    Så lille og undseelig og når man så finder brillerne frem og kigger godt efter, så er det fineste lille blomst med stærke farver!!
    jeg skal have investeret i nogen frø til en krukke til sommer!!
    Basta!

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare du boede lige om hjørnet, for jeg har 100vis af de selvsåede :-)

      Slet
  2. Frankrig igen ! Du lykkens pamfilius :) Det er dig så vel undt - mske du skulle tage klreste øjnene med og finde en fransk mand :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Neeej, det går slet ikke - nok elsker jeg at komme derned, men jeg vil ha´(ha´!!!) en mand, der har de samme rødder som mig selv - tror jeg nok...man kan jo aldrig vide..

      Slet
  3. Du er da også så berejst:-) Måske er det dernede du skal kigge efter en datingven, som jeg i øvrigt ikke finder spor underligt. Det er vist mere normalt end specielt.

    SvarSlet
    Svar
    1. - ja så kunne jeg perfektionere mit franske....neeej, det tror jeg nu ikke, der er for stor kulturel forskel til min tryghedsnarkomani :-)

      Slet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.