20 marts 2013

Fyr og flamme....


Nå - Jævndøgn - og forår er det ikke. Måtte til postkassen tidligt for at hente dette:

 brev med ny fotocelle....fyret forstås


sådan ser den ud, den lille djævel...


den gamle - forgæves forsøgt renset....den er træt, er den


så - på med den leverpostejsfarvede - frem med Karl Smart - og i gang med at skifte skidtet.


På med brænderen igen - føj det sviner og soder...
Lige inden opstart opdagede jeg at renselemmen i skorstenen var halvt åben. Det skal den IKKE være, så går der kludder i forbrændingen, så lukke - lukke -
- og så er man spændt.


den starter optænding, og ja, så lav er kedeltemperaturen, ikke godt for varmen i stuerne!


- og juhu - efter 5 minutter er den på vej op, stadig med nogen røg de forkerte steder, men en iskold skorsten er ikke befordrende. Den arbejder på højt niveau, og mit håb er at den når arbejdstemperatur inden ...aften :-)

Og ja, i Méjannes er der 15-16 grader i dag :-)


Dagens franske billede:


Præcis et år siden - på "min" terrasse i færd med Violens kjole.

8 kommentarer:

  1. Du er simpelthen den sejeste jeg "kender"!!!!
    Lavendel ROCKS!!
    :O)

    SvarSlet
  2. Ja, jeg må jo holde med de 2 andre - du er så sej :)

    SvarSlet
  3. Det må være en skøn fornemmelse at få varmen igen, - og så fordi man selv lige kunne skifte en dims......


    Temperaturen i Frankrig er da nok værd at rejse efter. Og så kan fyret have det så godt imens.

    SvarSlet
  4. What a hot girl!

    SvarSlet
  5. Jeg må melde mig i fan-koret - jeg ville ikke have kunnet klare alt det praktiske du gør!
    Jeg kan dog godt forstå, at du storglæder dig til at komme til Frankrig snart :-)

    SvarSlet
  6. Fint, at du fik gang i fyret igen!
    Det er selvfølgelig en farlig leg; men nogle udtjente fotocellers ledninger kan kortsluttes, og så kører fyret, som var der flamme.
    Du er selvfølgelig uden den sikkerhed fotocellen giver; men der er varme indtil en anden fotocelle er i hus.
    Men sig det ikke til nogen; hverken forsikringsselskab eller brandvæsen :-)

    SvarSlet
  7. tak for alle kommentarerne - og rådet, Farmer :-)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.