09 marts 2009

Kampdagen

Kampdagen blev tilbragt i god ro og orden. Udelukkende fredelige sysler. Synes ikke længere jeg har så meget at skulle kæmpe for. Jeg kan jo gøre hvad jeg vil - skræmmende ind imellem.

Jeg fik lavet disse her - kan man mon se hvad det skal forestille?


En masse "kreativt" rod hobede sig efterhånden op på spisebordet, så hvad gjorde Madame? Flyttede det? Næh - hun fortrak til udestuen, hvor solen havde sørget for en behagelig temperatur til både dyr og planter - og mennesker.


En velsignet plet på Jorden, og udsigt til marker og træer hele vejen rundt. Der er linet op med plads til "gartneriet", efterhånden som planterne kommer op og prikles ud og skal gro sig større. En bænk og en lille reol er sat yderst, så de får lys nok. Jeg har en lille stuejasmin derude, og denn fylder rummet med vellugt. Sammen med hyacinterne giver det en fin form for aromaterapi og vidunderlig afslapning.





Hvornår skal de mon høstes? Jeg kan næsten ikke nære mig. Erhvervet for den nette sum af 149,- i Netto - flot ikke? Der står en anden én bagved, men den har skrantet lidt. Har dog små frugter på vej, men de har det med at falde af, inden de modnes, synes jeg.


Der sad jeg så og nød solen, tænkte på ingenting, læste i et par blade fra sidste år- de kan godt læses mange gange, sådan nogle "livsstilsmagasiner" - jeg nyder at læse om andres flotte haver, se flotte boliger og selv få ideer. OG maden! Alene billederne er det hele værd.

Ja, som man kan se, var det én af de helt gode dage. Datteren opdaterede sin rejseblog, nu kommet til Guatemala og Svigersønnen (billedredaktøren) lagde fantastiske fotos på. De befandt sig et sted, man kun kunne nå ad vandvejen. Et sted med megen åndelighed, så de fik mediteret og dyrket yoga - og Svigersønnen blev meget begejstret og påtænkte at gå ind i Den Store Tavshed - 42 dage i total stilhed - men havde dog lovet at vente med det projekt, til de engang er landet i Danmark igen - i august. Lad os se, om det holder!

Som altid, når "Moren" er ude - finder Tyksakken en lækker plads at lune sig. Nu tør han jo ikke længere siden "artiskokepisoden" og efterfølgende meget højtråbende "Mor" lægge sig i vindueskarmen, så ned i garnkurven til silkealpaca'en i en solplet - aaah! Og så jages man bare væk - det er nu ikke nemt at være kat i det hjem.

Pindene holdt en hviledag. Jeg er ikke så sikker på den lille restebluse...et strikkemæssigt vadested...tænkepause...luksusproblem, for garn mangler man jo ikke.

5 kommentarer:

  1. Hvilken flot kurv du har til dit strikketöj! Der står en ligedan her på matriklen til mit.
    Jeg er rigtig misundelig på dit uderum/vinterhave, vil gerne have sådan et, men vi har ikke rigtigt et godt sted at placere det med udgang fra stuen endnu, men det kommer måske, hvem ved?

    SvarSlet
  2. men til mit rum kommer man fra korridoren - ikke stuen. Det vender mod syd sydvest, så der er sol det meste af dagen. Min morgenmad spiser jeg altid der - fra april til november. Jeg er så glad for det.

    SvarSlet
  3. Så nydelig det var over spisebordet med maleriet i bakgrunnen.
    Herlig å føle vårsolen fra en slik utestue, her regner det fremdeles og kald luft.
    Datteren din har nå en fantastisk reise der skulle jeg gjerne også vært.

    SvarSlet
  4. Jeg vil sige sig velkommen på min blog, så jeg ville da også lige kigge ind til dig. Det bliver ikke sidste gang, sikke da en dejlig udestue du har. Der kan man få mange timer til at gå i foråret vil jeg tror. Skøn kat du har !

    SvarSlet
  5. Jamen er det ikke små fine fjerlette engle der hænger der på grenen. Wao sikke flotte citroner, jeg kan næsten dufte dem. ;-)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.