25 januar 2011

En gåtur i sol


I forgårs stod den på gåtur rundt på vejene før første gang i lang tid - enten har vi været forhindret af sne, is eller mængder af vand, der gjorde det helt umuligt at forcere med et tospand....
Jeg har stadig egen skøjtebane lige over for huset....ja, i dag er det egen sø.


Det har genboens heste også - forvist til det lille hjørne, som de er.


Pilen står allerede klar med sølverne gæslinger .......sølverne..? hvor kom det lige fra?


Henne ved Skyttehuset har en af landmændene under en transport smidt en del løg ...haps, ned i lommen med dem, så står den på løgtærte, jeg endte med en 10 stykker.

Så går vi ned ad Alléen, som vejen hedder, træerne er endnu små, men de er genplantet for nogle år siden. Vejen har altid ligget der med samme navn. I det fjerne skimtes Egebjerggård - tidligere hed den Einsiedelborg og var hjemsted for slægten Podebusk. I nyere tid var den ejet af fabrikant Mads E. Damgaard, og nu er det en familiefond, der står for foretagendet. Af gårdens jorden blev i halvtredserne jord til  en del husmandsbrug udstykket, deriblandt min ejendom.

En imposant låge har man sig på stedet.

- og ikke noget med at kravle over om natten!


Vel hjemme to jeg en runde i den noget kummerligt udseende have, men se bare - persille til tærten - og det midt i alting. Den sår sig selv, og om det er mellem stauder eller roser, får den lov at brede sig.

Nu står regnen ned i tove, og så skal hundene nærmest bæres ud.
Den store bærbare er kommet hjem, det meste er reddet, men ikke min mailboks. Det er måske dumt ikke at bruge g-mail eller hotmail, men jeg kan bedst lide den "indbyggede", det svier så til mig nu. UHa, der er mange kontakter, der er forsvundet. Så hvis nogen af jer, der læser med.....og det ved jeg, der er, så send mig lige en mail .....ellers kontakter jeg jer lige via bloggen.
Man må da kunne tage backup af sine kontakter /gemte mails....eller hur?
Så har jeg noget at få dagen til at gå med...hehe..

13 kommentarer:

  1. Det var en skøn rundtur, du tog os med på!
    Men åh, sikke noget med din computer - det var ærgerligt! Jeg bruger g-mail og synes, det er vældig praktisk. Min mailadresse står på bloggen ;O)

    SvarSlet
  2. Tak for en dejlig gåtur i solskinnet på Fyn. Det er nogle skønne fotos du har taget. Dejligt at du har fået vand igen.

    SvarSlet
  3. Men det gør min mail- adresse også..

    SvarSlet
  4. og selv tak, Karin, håber det går bedre med datteren.

    SvarSlet
  5. Du nabo, kan man stå på skøjter på naboens mark? Eller har regnen taget det sidste nu?

    SvarSlet
  6. Dejlig tur med mange genkendelige elementer :-) Is på vejene og skøjtebane på gårdspladsen, ja ja . . .
    Allé og port har vi også her - men ingen stor bærbar hund :-D

    Ups, ja det var altså sådan jeg kom til at læse det, før jeg fnisende måtte sætte læsetempoet lidt ned.
    Tak for morgenturen, nu må jeg ud og se om den sidste sne er smeltet bort!

    SvarSlet
  7. Tak for en skøn solskinsgåtur i herligt selskab. Her i det nordsjællandske er det gråt og diset :-)

    SvarSlet
  8. Kan kun anbefale dig at bruge gmail - det er nemt og overskueligt - og du kan logge på lige meget hvor du er, og på hvilken som helt PC, der har internetforbindelse..... God fornøjelse.

    SvarSlet
  9. Den gamle skolemester løfter en belærende pegefinger: "Sølverne er afledt af sølv og bruges stort set kun i poetiske sammenhænge!2
    UHA, det lyder ikke rart med dit breakdown - Personligt bruger jeg Outlook Express + Yahoo, adressen står på min blog. G-mail vil jeg ikke bruge, bl.a. for at undgå konflikt med bloggerspot.

    SvarSlet
  10. Ja, måske skulle man...det er bare fordi jeg har mit eget domæne, at jeg hæger lidt om windows mail....men den findes også som webmail...

    SvarSlet
  11. G-mail giver ingen problemer i relation til bloggerspot :-)

    SvarSlet
  12. Ja det var da poetisk fortalt, om de sølverne gæslinger og de tærtede løg

    Det var lige før man forventede et ord om solens sarte varme (men det var grufuldt koldt!)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.