26 oktober 2011

Måske bli'r det skilsmisse...


Med min hang til at køre  landevejene tynde både her og im Ausland, har jeg får år tilbage indgået partnerskab med Mrs. Hyacinth....(GPS for evt. nye læsere) - navnet skyldes dels stemmens beskaffenhed, dels hendes insisteren på at køre bilen for mig....og ind imellem tale i en lidt kommanderende tone á la oversergent.
Det har dog for det meste skaffet mig frem de rigtige steder.
Det var så IKKE tilfældet, da jeg skulle - efter de traumatiske oplevelser med de luxemborgske bilister - finde  ly og fred i det idylleriske "Waldesruh"---postnummer og gade angivet korrekt - ender man med samt hunde og pikpak i en forkert by.....gaden blev gennem gået...og to Hausfrauen til sidst udspurgt. Heldigvis havde den ene engang spist middag på etablissementet og kunne da fortælle, at jeg skulle i modsat retning mod Montabaur og så efter Niederelbert og Oberelbert (Ja, de hed de sgu) og SÅ....
Ja så kom jeg til Welschneudort med tryk på "neu"....og hotellet.
Men det satte vort forhold på en særdeles hård prøve.


Efter at have sovet på det og indtaget en solid morgenmad i den pyntelige , ja jeg må altså kalde det krostue
i ly af gardiner og andet værk..



ja, så kalder atter de lange veje...der er over 800 kilometer til den fædrende , men optimistisk lover mrs. H at jeg nok vil være der 15.45. Ja, uden pauser....
Hun har ikke taget højde for fænomenet STAU.
Som ses af øverste billede, holdt jeg på et tidspunkt i 3 -dobbelt Stau.....godt, jeg havde mit strikketøj.
Så blev jeg flere gange gjort opmærksom på, at ruten på grund af de trafikale forhold var ændret...
Én gang blev jeg dirigeret væk fra A1 og over på en landevej og dernæst A3, for så efter 7 kilometer at blive sendt tilbage igen.
Det er jo mere end et forhold kan klare, vil jeg mene....
Lige, da jeg havde forladt hotellet i den årle morgen, kom jeg forbi dette:




Æbletræer langs vejkanten MED mistelten i massevis.....men de var sure...
Hjem kom vi klokken 20.



11 kommentarer:

  1. Du får da oplevet en del med Mrs. Hyacinth ved rattet :-) Og du er godt nok sej, at du trodser Stau og de store afstande!

    SvarSlet
  2. Jamen jamen- hun må da kunne opdrages til kun at gøre det du gerne vil ;0)
    Ja, de er sure sagde ræven ;0))

    SvarSlet
  3. Mrs. Hyacinth kan være noget lusket, når hun anviser en forkert vej, men du får da en hel masse oplevelser undervejs.
    Godt du havde strikketøjet med :)

    Klem

    SvarSlet
  4. Haha...ja, det er bare om at tage det/og hende med godt humør!

    SvarSlet
  5. - og marianne - jeg tror desværre, hun er uden for pædagogisk rækkevidde.

    SvarSlet
  6. Hahahaha.. Mrs. H lyder meget diktatorisk, måske skulle du først overveje en opgradering, hvis man kan det.. altså inden skilsmissen, det er så definitivt, hun har jo også givet dig mange gode oplevelser.. :-)

    SvarSlet
  7. Ja....opgradering er forsøgt, hun lod sig slet ikke besnakke.

    SvarSlet
  8. Hun er da ikke sådan til at bide stikker med hende fruen. Vores hedder Lisa og elsker at sige " Vend bilen".

    SvarSlet
  9. Velkommen hjem. Hvor er du fantastisk bag et rat! Du og hundene har da virkelig oplevet noget. Og vi andre er blevet underholdt via din blog!
    Godt gået! ;-)

    SvarSlet
  10. Åh Lavendel hvor er jeg glad for at høre at du har været på eventyr. har lige læst de fleste af indlæggene og sikke en tur♥ Jeg vil også på Roadtrip. Knus

    SvarSlet
  11. Vores gps hedder Bertha. Hun var en engel, da vi kørte i det franske. Min vendindes hedder Sibedillen, for hun mener, at den har det med at snerre lidt af hende :-)

    Det har været en fornøjelse at rejse med dig. Jeg er fuld af beundring over dit mod til at rejse ud og møde verden sammen med hundene.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.