14 marts 2013

Habemus Papam......og noget dejligt grønt



Nå - en ny pave...ja én skulle der jo komme, og hvorfor ikke vælge en 76-årig??
Hans sociale engagement og ydmyge holdning taler til hans fordel - siges fx at bo i meget lille lejlighed og helst at ville tage bussen på sin vej rundt. Til gengæld får bøsser og lesbiske en tough time -
Et stort spring fra Paraguay til Peterspladsen!
Alting grønnes dog, ja i naturen, forstås!
På min vej rundt om Dallund Sø i mandgs efter Blomsterfrøkenarbejde ramtes mine næsebor af en kendt lugt. Kunne det være??? Nej - dette er ikke en kystnær skov, men alligevel....
jeg så nærmere efter - og jo det er ganske vist-


Ramsløgene er landet ... øhh.. spiret , de ER der i hvert fald nogle steder. Skoven i Dallund har uden tvivl sine lune steder i forhold til min egen skov, hvor der ikke er nogen endnu.
Men jeg fik lavet en stor portion krydret salt - også til foræring - og - alene farven...fryder og gir løfter om mere ...af det grønne.
Og hvis så bare Il Papa dernede i sit Peterspalads vil arte sig - så skal det nok gå ...det hele.
Desuden skal Violen være Storesøster på sin fødselsdag - en "Lilledødder" forventer hun, så i Hvidovre grønnes og spirer det også...det hele..

Dagens franske foto:


Torv i Arles - byen hvor van Gogh malede sin berømte Café de Nuit

14 kommentarer:

  1. Tillykke med paven, ramsløg og endnu et barnebarn.
    Hilsen fra Samsø :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak, paven....det er da det mindste af det :-)

      Slet
  2. Tillykke med næste skud på stammen og hvor ville jeg ønske, at jeg kunne kende ramsløg, for det der salt ser ualmindeligt forårslækkert ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja men lene, din næse kan ikke tage fejl, det ligner liljekonvalblade, lidt mere blanke og de stinker af hvidløg. Senere på foråret for de yndige, stinkende hvide blomster....du vil ikke være i tvivl.

      Slet
  3. Det var tidligt for ramsløg, synes jeg - specielt taget denne laaange og især kolde vinter i betragtning - men det bliver skønt at få friske ramsløg igen, for ja, det smager så godt.
    Tillykke med den kommende familieforøgelse - hvor bliver det skønt med endnu et lille barnebarn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak - en pige - tror Violen, en dreng tror Datteren....ingen ved det. Jeg tænker også Lillesøster - de ramsløg gror ved en masse afvandingskanaler, nok derfor.

      Slet
  4. En lilledødder, hvor dejligt :-) Jeg må - som Lene - lære at kende ramsløg. Eller lære at gå ud og kigge efter dem. Men det varer nok længe endnu, før de dukker op her i polarkolde Midtjylland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, en Lilledødder skulle alle ha'lov til at få...jeg HAR osse én. Det er slet ikke sikkert, der er ramsløg i Midtjylland, de foretrækker "kystnære skove", så wait and see....jeg har vårren så fræk at negle et par løg med hjem i haven og har sat dem under nogle buske...sådan lidt vildt, der breder de sig helt vildt....men det må man faktisk ikke.

      Slet
  5. Pavevalget var en fornyelse fordi man valgte en pave udenfor Europa, men på andre måder vil der nok være noget nær tilbagskridt som du også nævner specielt for homoseksuelle...Og så forstår jeg ikke at de vælger en der måske var lidt yngre...
    Jeg for min part glæder mig til Ramsløgene...foråret er på vej omend vi ikke rigtig tror det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den pave, den pave....han er jo muligvis frisk...men 76....måske en mellemløsning..

      Slet
  6. Total misundelig på dine ramsløg og dine børnebørn :)

    SvarSlet
  7. Barbara, Belgien15. marts 2013 kl. 13.02

    Det minder mig om at jeg sidste år havde nogen ramsløg med fra min mors have i Danmark. Gad vist om det vil gro hos mig. Nå sneen er smeltet, må jeg lige ud at se efter. KH Barbara, Belgien

    SvarSlet
  8. Jeg synes, der er for langt mellem de kvindelige paver, vi må have en kvoteordning, og så sende en norsk, det skal nok hjælpe på det. Den nye er forøvrigt IKKE fra Papa-guay, men fra Argentina. Og han er så ydmyg, så han ikke ser til den side, hvor magthaverne gør fortræd: det gik ud over et par af hans jesuitter-brødre.
    Nej, så hellere et stykke med ramsløg og lilledødder! ;-)

    SvarSlet
  9. Når sneen en gang forsvinder her, så skal jeg også ud og kigge efter ramsløg. Tillykke med den kommende familieforøgelse.

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.