25 februar 2009

C - som citron!





Jeg elsker citroner! At kigge på og smagen af dem. Ikke så meget naturel, det bliver for syrligt, men i form af smagstilsætning i mangen en ret, der er det guf. Lemoncurd, som jeg har lært at kende i england er supersmørepålæg til en frisk bolle om morgenen. Reven skal og saft fra 2-3 citroner har jeg altid i et glas i køleskabet, så kan jeg hurtigt få citron i min mad - i dressiner, i smoothies - ja mulighederne er mange - og sundt er det jo.

At dyrke dem selv har jeg nu ikke haft den store succes med. Men jeg har et citrontræ i udestuen, der stadig overlever og bær et par usle små frugter - til gengæld et hav af blomster i øjeblikket. Så har jeg et mere, der døde sidste år. Troede jeg. For i løbet af sommeren, hvor det stod ude på terrassen i et hjørne, endnu ikke endt på komposten, begyndte det at skyde igen. Det står i drivhuset. Overlever tilsyndeladende igen.
Det går mine amarylisser også.
Overlever, også efter blomstring.

Denne har står nu i udestuen og afventer mildere tider, så den kan komme på ferie i haven. Så må vi se, om det lykkes at få dem til at blomstre til vinter.

Strikkecafe'en gik fint. Rigtig hyggeligt - jeg solgte også noget garn og det store sæt i KnitPro, så det løb rundt, godt og vel. Vi blev også enige om at mødes igen og det bedste:

Jeg havde haft en ide om et påskemarked med flere boder med håndværk her på Lavendelgården, og de ville alle gerne være med. super. De laver lidt forskellig strik, én syr også og en anden er god til blomsterarrangementer.


Jeg bestiller roser hjem og har nogle stauder i potte foruden alt det andet. Min søn hjælper med forplej´ningen af de mange horder, der vil hjemsøge os (ønsketænkning) - ja nogen gange kan man godt føle sig lidt som "Konen med æggene" alle de vilde planer og ønsker...men det er jo det, der driver os - ikke?

Denne engelske rose vil man kunne erhverve sig på påskemarkedet sammen med andre af mine yndlingsroser. Det vil sige - roser med duft og stor skønhed.

2 kommentarer:

  1. Oi, det hørtes kjekt ut, det er bra at det er noen som drar slike ting igang. :-)
    Min mann bruker også mye sitron når han lager mat......

    SvarSlet
  2. Hejsan.
    Tak for kommentar i min blog og gode tips :)
    Garnet til timeglastrøjen er købt heroppe på færøerne og er fra Snældan.
    Vh
    Frida

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.