22 februar 2009

MUNKEN - henlagt og genoptaget.



Jeg lånte "Strik a la Carte" af Marianne Isager på biblioteket sidste vinter. gik i gang (selvfølgelig) med 2 strikkearbejder: Munken og Corsage.Jeg havde et sandfarvet garn i silke/polyesther /(55% bourettesilke) og noget meget tynde 100% angora - og hvis jeg lagde de to sammen, passede det med strikkefastheden til Munken. OOOh , den gav mig lidt problemer med de første stykker og to-farverne. men når de så først er samlet, er det jo ren ferie. Pinde 4½, det går nogenlunde hurtigt.

Så skete der jo det, at jeg måtte aflevere bogen på biblio. Hvad gør man så, kopiere ? nej, det fik jeg ikke gjort, men så kunne jeg starte på noget andet, og senere låne bogen igen. det opgav jeg mere eller mindre, ville hellere købe den...


Nå, så den var udsolgt fra forlaget?


Prøvede alskens steder at få fat i den, men anndre var ligeså vilde som jeg. På "Rokken" var alle klar over at den ikke kunne skaffes, og flere efterlyste den...


Gode råd var ..kostbare..tilfældigvis gik jeg ind på en hjemmeside hos en gårdbutik, der var ved at lukke og holdt udsalg. Hvad fik jeg ud af det?


Strik a la Carte - til 100 kroner samt en masse dejligt garn fra Naturfiber.dk til ingen penge.

Som de siger - Monrad og Rislund - og "Henriksen fra Ølbylyng"

man har lov at være heldig


sådan kan den også se ud... min er mer "kedelig" i farven - sand/beige/meleret. Men bløg og lækker og garanteret meget varm at have på .

1 kommentar:

  1. Genseren var kjempefin den. Den ser deilig ut. Jeg synes det er en fin farge. Den er veldig fin til jeans.

    Det er herlig å ha det en måtte ønske seg sant,:-)(kanskje det er slik når man er bltt middelaldrene, wow)

    SvarSlet

Du må endelig skrive en bemærkning eller en lille hilsen - det betyder rigtig meget for mig.